Get Adobe Flash player

szyszkowa polanaue1

Od 2.02.2015r stopniowo rozpoczynamy wprowadzanie zmian związanych z nauczaniem wg Planu Daltońskiego.

Wprowadzane zmiany (założenia Planu Daltońskiego) mają na celu zwiększenie samodzielności, odpowiedzialności i współpracy naszych dzieci przez:

  • kształtowanie w sobie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych,
  • swobodę w wykonywaniu działań, realizowanie działań we własnym tempie i czasie,
  • możliwość uczestniczenia przez dziecko jednocześnie w różnego rodzaju aktywnościach,
  • nabywanie umiejętności społecznych, uczenie pracy zespołowej
  • nawiązywanie więzi z najbliższym otoczeniem społecznym,
  • wdrażanie do samooceny

 

Co się zmieni?

Nie są to wszystkie zmiany – na razie przedstawiamy ich ogólny zarys. Nie wszystkie zmiany pojawią się też od razu, będą wprowadzane stopniowo, na miarę naszych maluchów, aby nie stresować i nie dezorganizować zajęć. Na zasadzie miłych niespodzianek i nowości.

  • Zajęcia prowadzone w Przedszkolu zostaną wzbogacone o elementy charakterystyczne dla Planu Daltońskiego (obok zajęć prowadzonych tradycyjnie);
  • Pojawią się obrazki, zdjęcia, piktogramy, pozwalające dzieciom w większym stopniu zrozumieć i zapamiętać zasady funkcjonowania w grupie;
  • Zmieniona zostanie nieco aranżacja przestrzeni – dzieciom stworzona zostanie większa możliwość samodzielnego korzystania z kącików tematycznych i zawartych w nich materiałów dydaktycznych;
  • Dzieci będą uczyć się pracy zespołowej;
  • Dzieci będą w większym stopniu zachęcane do samodzielności i wzajemnego – rówieśniczego wspierania się w rozwiązywaniu powierzonych zadań;
  • Na każdy tydzień dzieci będą samodzielnie wybierać zadania do zrealizowania spośród zaproponowanych przez nauczyciela;
  • Stopień zrealizowania zadania będzie oceniany przez siebie samego (samoocena);

 

Plan daltoński doskonale przygotowuje dzieci do samodzielnej pracy w szkole i powoduje, że dzieci nawzajem motywują się do indywidualnej pracy, a przy tym nabywają kolejne umiejętności - nie tylko poznawcze. Ponadto uczą się współpracy ze sobą, pomagając sobie wzajemnie. Rozwija się też u dzieci motywacja wewnętrzna oraz umiejętność aktywnego słuchania.

Informujemy, że na swoich stronach www stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki..

Akceptuje ciasteczka na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information